16.04.18

TERVISLIK OA-KINOA PADA KANAGA

Ahoi sõbrad! Kevad on ka Eestisse jõudnud. Tahaksin Teiega jagada ühte värvilist ja tervislikku retsepti, mis sisaldab endas palju proteiini lausa viie erineva koostisosa näol. Oa-kinoa pada kanafileega hoiab kõhu kaua täis. Seda saab süüa nii enne kui pärast trenni ning Teil ei teki raskustunnet. Seda saab süüa nii sooja kui külmana. Ideaalne tervislik kõhutäis nt roadtrip`ile, matkale jne. Kui kanafilee välja jätta, siis sobib täiuslikult ka veganitele.

Vaja läheb:
300-400 g kanafileed (veganid võivad ka välja jätta või asendada kikerhernestega)
mahedat Loodusväe kinoad 
2 tomatit
pool suurt paprikat
purk ubade segu
värsket rukolat
oliiviõli
Loodusväe lõhnatut kookosõli
himaalaja soola
Santa Maria pipart/sidrunipipart

Tahaksin informeerida Teid kino kasulikkusest. Kinoa on gluteenivaba. See on kergesti seeditav ning võrreldes enamiku teraviljadega on tunduvalt valgurikkam, sisaldades ka aminohapet lüsiini, mida teraviljad üldiselt ei sisalda. Sisaldab kõiki kaheksat asendamatut aminohapet, mis on taimemaailmas väga haruldane. Kinoa on suurepärane magneesiumi-, raua- ja kaltsiumiallikas. Samuti sisaldab see teravili vaske, tsinki ja fosforit ning parajas koguses B2- ning ka E-vitamiini. Minu kino pärineb Loodusväe e-poest SIIT. Tegu on maheda kinoaga.
Asume asja kallale. Keedan kinoad vahekorraga 100 ml kinoad ja 200 ml vett. Keeb see umbes 15 minutit (vahel isegi kiiremini). Keedan kuni kogu vesi aurustub. Lisan keetmisel himaalaja soola, mis on tervislikum alternatiiv tavalisele soolale.

Samal ajal praen ära tükeldatud kanafilee Loodusväe lõhnatul kookosrasval. Alles hiljuti sain teada, et oliiviõli kaotab oma kasulikud omadused kuumutamisel ja mina olin kasutanud seda koguaeg praadimisel lootuses, et teen tervise jaoks paremaid valikuid. Oliiviõli on kasulik ainult külmal kujul, näiteks salatis kastme asemel. Praadimiseks tasub eelistada kookosrasva, mis säilitab häid omadusi ka kuumutamisel. Soolastes toitudes eelistan lõhnatut Loodusväe kookosrasva, mille leiate SIIT. See on neil uus toode ja täpselt midagi mulle, sest mul oli raske üle minna tavalisele kookosõlile kuna see  ei sobi iga soolase toiduga kookose tugeva maitse tõttu. Magusate toitude valmistamiseks nagu näiteks banaani-proteiini pannkoogid kasutan ikka lõhnaga mahedat külmpressi kookosõli, mis lisab mõnusa nüansi magusatele toitudele. Leiate selle SIIT.

Praetud kanafilee hulka lisan erinevaid ube, värsket paprikat ning lasen neil kaane all veidi pehmeneda. Hiljem segan kõik koostisosad kokku ja lõpetuseks lisan värskeid hakkitud tomateid ning rukolat. Kastmena kasutan oliiviõli. Lõpetuseks maitsestan himaalaja soola ja sidrunipipraga (minu suur lemmik). Voila valmis see kiire ja maitsev roog saigi. Easy breezy lemon squeezy ;) Kas sooviksite, et postitaksin veel tervislikke, kiireid ja maitsvaid retsepte?

Head isu!
Rita

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar