24.04.18

NEGATIIVNE KOGEMUS ESIMESES ILUSTUUDIOS

(Pildid enne värvimisi - loomulik värv)
Tänaseks oli mul plaanis hoopis teine postitus, kuid olude sunnil asjad muutusid ning täna kirjutan hoopis hiljuti toimunud halvast juuste värvimise draamast Esimeses Ilustuudios, mis pälvis palju vastukaja Instagramis ning paljud kurtsid, et neil on sarnaseid värvimise kogemusi olnud. Kõik, kes toetasid, jagasid lahkelt kontakte, soovitusi ja kirjutasid direct`i TE OLETE IMELISED! Olen alati teadnud, et mul on ülivinged jälgijad ning järjekordselt sain sellele kinnitust. Aitäh!

Nüüd asja kallale, mis juhtus, miks juhtus, kus juhtus ning mis edasi sai. Kokkuvõtvalt öeldes käisin Esimeses Ilustuudios juuksur Natalja juures juukseid triibutamas ning väljusin sealt peale 3,5 tundi sama värvitooniga ja 50 euro võrra kergema rahakotiga. Sealt edasi rullus juba draama, kui mind tehti kõva häälega üle terve stuudio maha ning leidsin end olukorrast, milles ma loodan, et teie end kunagi ei avasta. Ühtlasi see on ka ainus põhjus, miks kirjutan oma kogemusest, et teie mu kallid, samasse auku ei astuks.
(Enne värvimist - loomulik värv)
Olen sama juuksuri juures ning samas salongis juba 2-3 käinud. Enne nendel oli palju voucher`eid ning sai värvida ning juukseid lõigata kõigest 35 euro eest, mis on Tallinna kohta ülihea hind. Nüüd nad lõpetasid voucher`ite poliitika ning pakkuvad sama teenust 50 euro eest. Lõikuse osas ma ei virise. Lõikuse tulemus tema juures on mulle alati meeldinud. Olen teda soovitanud kõikidele tuttavatele, tänu millele ta sai endale reaalset käivat 7 püsiklienti.

Suhtun juustesse väga hoolivalt. Õlitan ja maskitan. Sirgendan väga harva, üldiselt ei kooluta ega värvi. Üle ühe ja poole aasta tagasi lasin samal juuksuril triibutada, kuid need 8 triipu ei jäänud üldse paistma. Seega võib öelda, et mul oli oma naturaalne juuksevärv, mida keemiliste värvide abil salongis on võimatu saavutada, kuna see on niivõrd unikaalselt hallikas-kartulikoorekuldne. Mulle on mu toon alati meeldinud, kuid peagi on suvi tulekul ja Korfu reis ning Instagrami neidude kaunid heledaks triibutatud kiharad panid mind muutust kaaluma. Kaalusin ma seda muutust üle aasta (tasa ja targu onju :D) ning lõpuks otsustasin ära teha. Algul mul ei õnnestunud kolmel korral Natalja juurde sobivat aega saada ja nii see lükkus (võib-olla oli see vihje, et polekski pidanud värvima, kuid ma olin end juba liigselt heledatele triipudele meelestanud, et nüüd loobuda ei soovinud).

Aeg sai kinni pandud 19.04 kell 17.00. Spetsiaalselt läksin tööle sellel päeval varem, et 17-ks salongi jõuda. Kohal olin 16.45, teine juuksur ütles, et hetkel on Natalja veel hõivatud ning palus „veidi“ oodata. Hõivatuks jäi ta lausa 56 MINUTIKS, kuigi minul oli eelnevalt aeg broneeritud. Ootamise ajal ei pakutud kohvi ega teed. Hiljem selgus, et ta võttis võõra kliendi vahele, kes ei jäänud ta tööga rahule ning kokkuvõttes nad lõikasid ta juukseid kaks tundi. Sain juuksuritooli kell kuus õhtul ning salong töötab seitsmeni. Selle ajaga siis oleks pidanud ära triibutama pikad juuksed ja lõikama otsi, oh well. Otseloomulikult läks kauem.
(Fotod, mida näitena näitasin. Eelkõige rõhusin esimesele fotole.)


Näitasin juuksurile fotot ja ütlesin, et tehke kõik, mis vaja tumedamaks/heledamaks kontrasti välja toomiseks jne, et oleks võimalikult sarnane tulemus. Ta mässas, mis mässas. Juba värvides tundus, et toon pole ikka piisavalt hele, aga usaldasin professionaali. Kusjuures naljakas oli see, et mu kõrval istuv neiu sai täpselt selle tulemuse, mida pildilt näitasin. Kui minu juuksur minu juukseid kuivatas, siis mainisin, et see pole ikka oodatud tulemus ning sooviks nagu kõrval istuval neiul. Mille peale ta vastas, et pole enam aega ja mul on ilus loomulik tulemus. „Loomulik“, mul oli TÄPSELT SAMA TOON. Esiteks, kelle süül polnud enam aega? :D Teiseks see kõlas nagu laiskus ja ebaprofessionaalsus. Jumestajana võin öelda, kui minu klient poleks tulemusega rahul, siis teeksin nii kaua, kuni oleks. Juba enda hea maine pärast. Ma ei hakkaks rääkima, et tead niigi on okei, vut-vut nüüd koju. Teiseks mina jumestaja ei võtaks ühtegi klienti a la näiteks kulmude modelleerimisse niiditehnikas, kui tean, et ma ei valda seda. Kui ta kohe teadis, et ei oska soovitud tulemust saavutada ja ei tööta külmade toonidega, siis oleks suunanud kolleegi juurde.
(Peale esimest värvimist - mina isiklikult ei näe suurt vahet)
Salongist sain tulema kuskil poole üheksa ajal ning täpselt sama värviga nagu sinna sisse astusin. Lisaks ei saanud salongis ka kaardiga maksta. Otseloomulikult seda pisiasja broneerides keegi ei maininud. Kerge tooneri vahe oli, mis oleks nädala pärast haihtunud ning toonerit oleks saanud poest 6 euroga ka ise osta, eesmärgiks olid siiski külmad heleblondid triibud, mida ma ei saanud. Ma olin ikka tõsiselt pettunud. Ma tean, et kõik ei pruugi mõista mu muret ja ütlevad, et noh vähemalt ei keeratud pekki, kuid kui sa oled juba läinud teatud ootusega ning maksnud siiski kopsaka summa, siis oleks eeldanud mingitki muutust näha.

Järgmisel päeval läksin pea norgus tööle ja kurtsin naiskolleegidele salongi seiklustest. Ühiselt kõlava toetusena soovitati mul tagasi salongi minna (õnneks see tööst üle tee) ning raha tagasi paluda ja maksta ainult materjali eest. Ühe kolleegi õde oli juuksur ning ta soovitas sama ja mainis, et selliste juuksurite puhul on tegu turusolkijatega. Mina, konflikte viimase hetkeni vältiva inimesena muidugi eriti minna ei tahtnud. Kunagi põhikooli aegadel astusin alati julgelt enda eest välja, kuid nüüd on mu iseloom teinud päris suure muutuse ning iga hinna eest väldin konflikte, sest need imevad energiast tühjaks ja kulutavad äärmiselt palju närvirakke. Kuna see polnud enam esimene triibutamine, mille Natalja samas salongis mulle teostas ja mis oli samuti põhimõtteliselt märkamatu (kuid eelmisel korral sain teenuse 35-ga ja ei läinud õigust taga ajama, sellel korral oli summa pea poole suurem ning tahtsin vältida sama skeemi kordumist), siis sellel korral võtsin julguse kokku ning läksin salongi.

Salongis polnud ühtegi administraatorit. Väga viisaka vaikse häälega kurtsin, et ei näe muutust ning sooviks raha tagasi ning katan materjali kulud. Mulle ulatati pihku visiitkaart sõnadega „helista sinna ja uuri ise, mul klient ootab“. Hmm…kena teenindus. Helistasin, seletasin asjaolusid. Raha tagastamisest keelduti, kuid lubati, et Natalja teeb ümber. Keda polnud, oli Natalja. Selgus, et tal on puhkepäev, ometigi oli ta ise eelmisel õhtul öelnud, et kui tõesti ei meeldi, tule homme ja teeme heledamaks.

Lõpuks oli Natalja mulle helistanud ja sain uue aja samal päeval kell viis. Tulin salongi ja juuksurit veel polnud. Ootasin taaskord. Tuli Natalja ja see pilk ta silmis polnud enam sõbralik. Eks inimlikult saan aru, et teeb meele pahuraks, kui puhkepäeval pead tööle tulema, kuid ometigi see on sinu enda kehvasti tehtud töö pärast. Kogu värvimise jooksul oli pinge paksult õhus tuntav, et seda oleks võinud noaga lõigata. Kõigele lisaks värviga peas läksin korraks vetsu, kui Natalja mind kõva häälega üle kogu salongi maha tegi, kui õudne klient ma ikka olen ja üks asi ei sobi, siis raudselt palun uuesti värvida ja et pidi puhkepäeval tulema ning et ma ise ei tea, mida tahan. Ometigi kõikidel kordadel näitasin ühte ja sama pilti ning toonitasin, et soovin külmasid selgelt eristuvaid heleblonde salke. Minu meelest üsnagi konkreetne sõnum või mis?
(Peale teist värvimist)
Kogu värvimise jooksul sisimas palvetasin, et ma rohelisena välja ei astuks. Ei astunud õnneks…huh, kuid soovitud tulemust ikka ei saanud. Eelmised peenikesed triibud ja uued kollakat tooni triibud moodustavad nüüd suhteliselt üleni kollaka blondi värvi. Küsisin nõu hõbesampooni/maski osas ka Facebooki grupist "Ilutegijate kontaktid ja pakkumised" ja hämmastav, kui palju vastukaja tuli. Mul on südamest hea meel, et täiesti võõrad inimesed lahkelt hüva nõu jagavad. Aitäh! Enamasti olid lemmikuteks Estel Prima Blonde hõbemask ja Inebrya Ice cream No-Yellow šampoon. On kellegil mu lugejatest nendega kogemust? Mida teie kasutate? Sooviksin kollasest toonist lahti saada.
(Hetkel on olukord soovitust märksa kollasem)
Lõpetuseks tahan öelda, et minu kevadisest muutumisest sai suur draama, mis kulutas hullult närve, jätis salongist negatiivse ja ebaprofessionaalse mulje. Lisaks peale tagasiside jätmist salongi Facebooki lehel sain ainult rünnakuid ja seletusi stiilis, et kui ühe juuksuri töö ei meeldinud, siis ei tähenda, et salongi ei tasu minna. Selle asemel, et lihtsalt viisakalt vabandada, lasevad nad lool veelgi tuure koguda. Lisaks olen saanud peale kogemuse avalikustamist kümneid ja kümneid negatiivseid lugusid ka teistelt neidudelt just selle salongi osas ning nemad on külastanud erinevaid juuksureid, seega asi pole siiski vaid ühe tegija professionaalsuses. Loodan, et sattute seda postitust lugema ning väldite selliseid olukordi ega pea ühel reedesel päeval end nii halvasti tundma nagu mina end tundsin Esimese Ilustuudio töötajate pärast. 

P.S Lisaks kasutab salong luba küsimata kuulsa Californias elava Youtuber`i pilti ilma viiteta enda kodulehel oma töödena. Tundub nagu usaldusväärne salong. 

Olge tublid!
Rita

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar