17.07.15

PÄEV 6: KUULUS LA SAGRADA FAMILIA VÕI SUUR LIIVALOSS?

See hommik oli saatanast. Ei päästnud aspiriin, sidrunivesi ega külm dušš. Ees ootas pikk ekskursioonide päev. Keskpäevaks suutsime end siiski korterist välja puigelda. Päevaplaanis numero uno paigaks oli Barcelona tähtsaim vaatamisväärsus, La Sagrada Familia. See on suur katoliiklik kirik Barcelonas. Selle arhitektiks oli Antoni Gaudí. Hoonet ehitatakse ja renoveeritakse juba aastakümneid, kui mitte sadu ning valmis see ikka ei saa.

Sagrada Família ehitus algas 1882. aastal ja eeldatavasti valmib see aastal 2026. Nastjale jättis see hoone sügava mulje, mind seevastu täiesti külmaks. See meenutas liivalossi, mida isa õpetas lapsepõlves ehitama. Võtsin märja liiva sõrmele ja tilgutasin rannaliivale ning kordasin tegevust. Ühel hetkel kõrgus mu silme ees väike liivaloss. Meie silme ees seisis väga suur versioon lapsepõlves ära õpitud liivalossist.

Powerpuff girl`idel oli veel suveniire vaja. Nii läksime uuele „reidile“. Minu suureks kurvastuseks oli enamik nende poekeste pidajatest türgi päritolu mehed. Komplimente, ebasündsaid pakkumisi ja meelaid pilke sain ma liiga palju. Kogu šhoppamise tuju kadus minutiga ja enamasti püüdsin ma koos Frangiga väljas oodata.

Sellest hoolimata ostsime mälestuseks ühesugused käevõrud, mis sobisid kenasti hommikul peale kleebitud flash tattood`ega. Ostsin need spetsiaalselt enne reisi New Yorker`ist. Kellel huvi, see teab nüüd kust otsida. Isegi käevõru ei õnnestunud ilma pisemat sorti seikluseta osta. Küll poole hinnaga. Kohe peale arve tasumist ei astunud mu jalg enam üle selle poe läve. Siit tuli ka järjekordne õppetund. Adusin, et reisimist Türki, mu süda ei igatse. Ebaõiglane on teha nii kiireid järeldusi, kuid turvalisus ennekõike.

Pärast näidati meile ühte väga suurt ostukeskust. Mitmekorruseline üüratu mürakas, mille keskel kasvasid palmipuud ja alumisel korrusel mängisid Mehhikost pärit mehed, nagu meile hiljem seletati. Läksime sööma pastat ja jooma jääkokteili. See oli mu elu rõvedaim pasta. Mohito nime kandev jääkokteil sarnanes pigem sidruni nõudepesuvahendiga.

Seejärel suundusime Barcelona suurimasse 18+ mänguasjade poodi (If you know what I mean). Mul pole seni õrna aimugi, miks me sinna läksime, aga tehtud see sai. See pood tegi küll lebolt sordimendi poolest Amsterdami poekestele ära. Õhtul tiirutasime veel niisama ringi. Meie sõit tagasi meenutas stseeni filmist. Muss põhjas, tants ja trall. Korterisse naastes nautisime terrassil õhtusööki.